Four Shades of Brown is the first feature film by Swedish comedy group Killinggänget. A kaleidoscopic magnification of human -Swedish - behaviour and mores, it tells four different stories. A well-dressed man, having just completed his life's work, meets his destiny, in the shape of a little man made out of wood. In the south of Sweden a zealous father tries to encourage his son, by showing him the joys of small animal cremation. In Gothenburg, a diverse group of people convene, in the belief that they will learn how to cook. And somewhere in the north, a patriarch dies. His sons attend the funeral, which manifests strong oriental influences.