A woman and her seven children live on a farm in Southern France. In spite of the hard work and the mediocre accommodation, their life would be a happy one, but for one person: the owner of the farm an egotistic and authoritarian individual, who is also the lover of the woman and the father of all her children. The farmer handles them as his property, uses them as cheap labour to work in the fields, and denies them the right to leave the farm. It is only the love of the woman for her children that allows them to endure their situation; but even for her, disenchantment has set in.