After an accident Raymond has gone blind. His family treats him like a child. But fortunately, a nun comes to his rescue. She works in a center where blind people learn to read with the Braille alphabet. The sister tells him they can learn any job they like: cabinet-makers, mechanics, cooks, etc . And there's another light that shines on Raymond: in the center, there's a blind schoolteacher, Louise, he falls in love with. But her fiancé gets jealous.