In a village in Brittany, a young maid and an old woman are spinning while the wind blows threateningly outdoors. In spite of the bad omen, the young maid's boyfriend decides to sail away. Worried, the young maid ask for help to a mysterious old man and his magical crystal ball in order to calm down the rough seas.