Jean-Luc Godard does not propose a chronological history of cinema but rather a double exploration, a journey through the Twentieth Century history, in the country of images and an exploration of the creation of Godard himself, a self-portrait of the director. This is the story of the emotions created by cinema and the story of the loneliness of the creator. With excerpts of famous movies, Godard shows how cinema must struggle against photography, TV and literature to reproduce the real. Stories always unfinished and yet passionate for, as Godard says, "we must burn films, burn them with inner fire".