Roberto Rossellini realized with Jacob Levi Moreno this short (not transmitted) for RTF. It is the prototype of Da Storia Nasce Storia (1991) by Ottavio Rosati broadcasted 35 years later by Italian TV Rai3. The historical meeting of 1956 was organized in Paris by A. A. Schutzenberger and revealed to Roberto Rossellini a particularly congenial acting technique for a potential new didactic TV. The director of photography was the young Claude Lelouch. In 2018 Maria Cristina Sidoni has finally found this old Moreno/Rossellini experiment in the RTF archives; Italy has produced its digital restoration with the Archivio Nazionale Cinema Impresa, Centro Sperimentale di Cinematografia di Roma and the Institut National of l'Audiovisuel, in collaboration with Museo Moreno directed by Marco Greco. In 2019 Istituto Luce Cinecittà has published the DVD with subtitles and a booklet in three languages with articles by Adriano Aprà, Maria Cristina Sidoni, Marco Greco, Roberto Cicutto, Ottavio Rosati, ...