What is it that pushes a woman each day to descend 500 metres beneath the earth’s surface, to challenge darkness, fear, and a crew of 150 men? Patrizia is the only – and the last – female miner in Italy. A mine that faces shutdown, a parallel universe that wants to be discovered, and a new, proudly feminine perspective on the world underground.