Even though the images were shot before a large part of the world was petrified by the pandemic in the spring of 2020, the new film by Sebastian Mez inevitably refers to it. Consisting of a series of static shots emptied of all living presence, The Great Void looks without blinking, no more, no less, at the agony of our civilisation.