Every morning Krilli prepares the myriad ingredients required to make the lobster soup at the Bryggjan café, a tiny eatery in Iceland’s dullest town. His wife helps him in the kitchen and yearns to return to Rejkyavik. In the café, Krilli’s brother Alli sits with the old fishermen, the last boxer in Iceland and the translator of Don Quixote into Icelandic. Every day they find a new answer to the world’s problems. Once a month the neighbours meet at the Bryggjan café to remember those who died in Grindavik and pronounce their names. Four crazy musicians play jazz. A few lost tourists turn up at the fishing harbour and are captivated by the atmosphere in the café. Real people, they think. A real place. On the other side of the mountain is the Blue Lagoon, the island’s great attraction. People from all over the world come in fascination to see the volcanoes, the ice and the genesis of the Earth. But now the mountain, the tourists and the lava field seem to increasingly push the whole town towards the sea.