Marcos, a film director without much success, is immersed in the shooting of his new film when a series of terrible murders begin to happen in Barcelona, and all seem to have a relationship with the director. ¡Corten! is a queer giallo that combines two genres as far apart as horror and comedy. A film about the tenacity of a deluded film director that insists on making one film after another despite his failures: because films have to be made. Whatever it takes.