A pelican lands in Finland and becomes so fascinated by humans that he decides to learn to live and be like them. The pelican gets a job at the opera house, befriends two children, a boy and a girl, and falls in love with a lovely ballerina. After the pelican is dramatically unmasked, he is taken away to the zoo. The children help him escape.