Thomas spends his nights in clubs and his days in bed, until the day when his father, Dr. Reinhard, tired of his antics, decides to cut him off and forces him to take care of one of his young patients. Marcus is twelve years old and lives alone with his mother. Since birth, he has suffered from a serious illness that punctuates his days, between the reception center where he goes to school and repeated stays in hospital. This encounter will upset the daily lives of both of them, and quite simply change their lives.