A Symphony of Noise takes the viewer on a journey with Matthew Herbert, the revolutionary British musician and composer. Into the mind of the artist known for his political pieces, combining music derived from real life sounds with politically sensitive issues. Herbert’s premise is that music has undergone a revolution. Instead of making music with instruments, we can now use anything that makes a sound. The film captures creativity at its core. After watching A Symphony of Noise we will listen to music, but also to the world, in a way we have never done before.