Precisely 12 months have gone by and at this very moment, the story between Marta and Arturo is over. "In love, opposites attract each other, but in the end they break up" Marta keeps telling herself, swearing that for a while she wants to be alone. But when Gabriele, a young designer who is as sweet and loving as he is penniless, comes along, Marta lets herself go, recognizing in Gabriele the soul mate that she couldn’t find in Arturo. But before getting head over heels in a new relationship it’s always better to have finally put an end to the previous one. When Gabriele is transferred to Paris Marta takes the opportunity to try to clear her mind also thanks to her long-time friends Federica and Jacopo. While Marta is now more sure about getting involved with Gabriele, he makes an unforgivable mistake that undermines their relationship, out of pure jealousy. While everything seems to be going wrong an unexpected phone call arrives from the hospital, changing everyone’s priorities: there is a compatible donor for Marta.