1960's Siegheilkirchen, a small town in the Austrian hinterland is steeped in reactionary and ultra-Catholic attitudes. The son of a hard-working innkeeper and his wife, called Snotty Boy by all and sundry, is at odds with the narrow-minded confines of his home town. But his unstoppable talent for drawing gives him an outlet for his discontent.