Set in the heady post-war England of the Fifties, young Jack following the loss of his beloved mother, celebrates his sixteenth birthday surrounded by his family, a stranger appears at the door - a very beautiful, mysterious Swedish woman, who bears a startling resemblance to his dead mother.