Futura is a truly collective work, where collectiveness is at the service of a whole project. It explores what boys and girls from 15 to 20 think about the future, through a series of interviews filmed during a long journey across Italy. It is a portrait of the country, as seen through the eyes of a group of teens who talk about the places they live in, their dreams, expectations, desires and fears.