Maria, Dan and Ilinca take part in their regular end-of-the-year humanitarian trip, driving an SUV along the mountain dirt roads of the Romanian village of Întregalde. They help a lonely old man reach a sawmill where he supposedly works. But when their car gets stuck in a ditch in the woods, the sawmill proves to be abandoned, and they’re forced to spend the night with the senile old man, their ideas about empathy and helpfulness start to be challenged.