The end of civilization has arrived. It is not known what caused this cataclysm, but the apocalypse has wiped out a large part of humanity and the earth has stopped bearing fruit. A Father and his Son are among the few survivors. The Son grows up like a wild beast, as the Father teaches this is the only way to survive. When the Father dies, the Son decides to undertake a journey along a mysterious river in a hostile world, moved by the desire to discover what was forbidden to him, but above all in search of someone who can read to him the words written by The Father in the journal he kept for all his life.