Italy, nowadays. Some elderly hunters reminisce about the tale of Luciano together. Late 19th century, Luciano lives as a wandering drunkard in the Tuscian countryside. His lifestyle and constant opposition to the despotic local prince have turned him into an outcast for the community. In an ultimate vengeful move to protect (from the lord) the woman he loves, Luciano commits the unforgivable. Now an unfortunate criminal, he is exiled to Tierra del Fuego. There, with the help of ruthless gold diggers, he seeks a mythical treasure, paving his way towards redemption. Yet, little but greed and madness can grow on these barren lands.