During adolescence Xavier was adopted by the Alves, a bourgeois family with a daughter called Luísa, a little younger than him. The Alves prevented Xavier from any contact with his mother, but gave him an appropriate life. Nevertheless, rebelliousness arrives at the same time as he grows up.