Ten year-old Johnny stands out from his family and his tough neighborhood in Eastern France. He's sensitive, intelligent and interested in all kinds of things way beyond his years. With curiosity, he observes the ups and downs of his young single mother's turbulent love life. Things change when a new teacher, fresh from the big city, takes over Johnny's class. Mr. Adamski believes in Johnny and wants to open a new world to him. The sophisticated young teacher also intrigues the boy.