Vedette is a cow. Vedette is a queen. In fact, she once was the queen of the queens of the Alpine pastures. But Vedette is old now, and in order to avoid her the humiliation of being dethroned by younger rivals, our neighbors asked us to take her with us for a whole summer. It was at this time that we discovered that every cow is unique.