Examining the most powerful movie images of the last decade, filmmaker Mark Cousins updates his classic The Story of Film with A New Generation. Spanning from 2010 to 2021, including the recent pandemic, Cousins spins an epic and hopeful tale of cinematic innovation from around the globe as he helps to uncover new ways of seeing and being in our eclectic and voluminous digital age.