The mangaka and anime filmmaker Satoshi Kon died suddenly in 2010, at the age of 46. He left behind a short and unfinished body of work, which is nevertheless among the most widely distributed and influential in the history of contemporary Japanese culture. Ten years after his death, his family and collaborators finally speak out about his work, while his heirs in Japan, France and Hollywood look back on his artistic legacy. "Satoshi Kon, The Illusionist" illustrates the trajectory of a solitary author, whose life was dedicated to comics and animation for adults.