Starting from a security check at the Tel Aviv airport, By The Throat explores a more deeply engraved border, albeit an invisible one, that defines the sounds and words we can pronounce. We carry with us these limits, created by our mother-tongue, becoming ourselves a mobile check-point, wherever we are.