Nelie escaped a miserable existence by becoming a frontline nurse in 1914. One day, she takes the identity of Rose, a young woman from a good family, who dies in front of her. She presents herself in her place at Madame de Lengwil's house, to become the reader of this wealthy woman. The lie works beyond her expectations.