Terkel, eleven, is bullied by his classmates. His friend, Jason, is pretty fed up with Terkel and his tendency to suck up to the bullies. Maybe Terkel ought to be worrying about who is throwing bricks through his bedroom window at night, and Gunnar, the slightly too smug substitute teacher.