A villa above the sea, on the Italian-French's border. Here, in the ‘20s, a world-famous surgeon lead his research on immortality. Above the villa, a narrow-path where migrants, today, try to cross the border… A tale of the present as if seen from another planet. A tale of the Planet of the Humans.