1906: young mother Hanna wants nothing more than to break free from her bourgeois role and its social constraints. She flees to the Monte Verità sanatorium, where, surrounded by idyllic Ticino nature and courageously devoting herself to her art, she is soon faced with a wrenching decision. Can she return to her family without giving up on herself?