The Patagonian steppe is swept by a grey wind... Mora, 13 years old, wants to be a “gaucho”. She rebels against school and affirms herself to her parents, Swiss Italian ecologists, whose dream of autonomy turns into a nightmare. Mora will go deep into the meanders of the steppe to help her only friend Nazareno, an old Mapuche who has lost his horse, Zahorí.