1.5 million Syrians have had to flee to Lebanon. Their only hope for a lasting solution is to participate in a resettlement program. Two families are on the verge of departure for Germany. But as they take the final step, fate intervenes. One of the two families will not leave in the end. When fate strikes, there is no escape. There are cures for disease, there is none for fate.