The film centers on Ukrainian surgeon Serhiy, who is captured by the Russian military forces in the conflict zone in Eastern Ukraine, and while in captivity, he is exposed to horrifying scenes of humiliation, violence and indifference toward human life. After his release, he returns to his comfortable middle-class apartment and tries to find a purpose in life by rebuilding his relationship with his daughter and ex-wife. He learns how to be a human being again, how to be a father and help his daughter, who needs his love and support.