An old prison built in the 19th century, located in a remote and unspecified part of the Italian territory, is being decommissioned. As a result of bureaucratic holdups the transfers have been blocked and a dozen inmates are left, along with a few guards, waiting to be sent to new destinations. In a suspended atmosphere, the rules that keep them separate are slackened and new forms of relationship emerge among the remaining men.