In a residential district of Rome there is a well-known Catholic boy’s school where the offspring of the upper middle-class are educated. The families feel that in that setting their children will be able to grow up sheltered from the turmoil pervading society and that a strict education will fling the doors of a bright future wide for them. On the night between 29 and 30 September of 1975 something broke down and that fortress of irreprehensible values crumbled beneath the weight of one of the most heinous crimes of the period: the Circeo massacre. The culprits are in fact former students at that school. Edoardo, who attended the same school, tries to explain what triggered so much blind violence in those minds carried away by distorted political ideas and an irrepressible craving for dominance.