A new tribute to Fabrizio De André. The musical and personal homage paid by a son to the political, artistic and human legacy of a great poet, testimony to a relationship of deep love. Cristiano De André proposed to the Italian public again, on a tour that lasted two years, the concept album Storia di un impiegato, a masterpiece that is more topical than ever, written by De André in 1973 with Giuseppe Bentivoglio and Nicola Piovani. The film, by Roberta Lena, is a musical and visual journey through those live concerts, images of social struggles, historical memories, family memories and film clips never seen before. A tangle of stories in which aspirations and yearnings for freedom on the part of the white-collar worker are intertwined with those of Cristiano’s personal and musical life in a discourse on our contemporary world. Sardinia, rather than a backdrop, is the place to which he has given his heart and where the memories of the past and the voices of the present emerge. A sort of biography, viewed through the special relationship between father and son, an account of shared feelings leading up to a total identification and symbiosis, to a passing of the torch, an inheritance of the mantle.