Simin is an Iranian woman on a journey to discover what it means to be a free American. She works for the Census Bureau which, in an effort to control its citizens, has begun a program to record their dreams. Soon Simin meets Mark; a drifter, a free soul, and a poet who declares his love for her at first sight; and Alan, a cynical cowboy turned detective, full of machismo and the American spirit of adventure. As Simin enters the triad, she finds the two men’s competition and conflicts amusing and silently enjoys the ride.