Jamila is an exuberant Moroccan girl with street smarts, who seems to have enormous potential to achieve great things or else trigger mega-disasters. Californie follows her day in and day out from age 9 to 14, in the small town in southern Italy where she lives, to reconstruct the fascinating personal journey Jamila undertakes setbacks and detours included to find her place in the world.