Boris Robic is, as we say, an ordinary kind of bloke. One evening, however, someone tries to shoot him. The investigations reveal nothing. No enemies, no suspects. You could say that Boris is the last person anyone would want to kill. After the police close the investigation, Boris decides to make his own enquiries. As he searches for the suspect, we see the tragi-comedy unfold of a man who discovers that a lot more people hate him than he ever realised, and that the way he sees his own life was an illusion.