Jorge lives on a coffee plantation in the middle of a forest-covered valley. He is the only member of his generation who has decided to stay in the countryside. For some months now nobody has wanted to pick the beans and his harvest has been hit by a severe plague. The local festivities are approaching and with them the reunion with his first love and his childhood friends, who come home from the city. After a weekend of celebration and having confronted the ghosts of his past, Jorge will realise that only fire can make ash out of a plague that not only inhabits the coffee plantations, but also the streets of the town and the mind of its visitors.