Danusia and her daughter Basia live far away from the modern world, in tune with the rhythm and laws of nature, among animals and the spirits of the dead. The peace and sense of security offered by their enclave come at a price - the women increasingly long for contact with other people. Bucolic is an affectionate observation of people who live in a different way. It evokes a curiosity about their world and a desire to take a closer look.