Villa Primic, once a luxurious home, now a creaky mansion straight out of a ghost story, has been put up for sale. A painful decision, taken by Mrs Primic, Rose, and reluctantly shared by the two heirs to the Primic's dilapidated fortune, Massimiliano and Adele. The only member of the family who is not at all happy with the decision is the head of the household, Valerio, who will thus discover that he has never really known his loved ones and, perhaps, not even himself, to the point of reaching the grudging awareness that living is not the same thing as being alive.