Pietro and Alvise come from a long line of fishing families from Giudecca, Venice's most 'working-class' island. But they don't see eye to eye on the seemingly unstoppable transformation of the lives of the Venetians and the city's very identity. Indeed, the far-reaching impact of global tourism has changed the relationship between Venice and its residents, and the pandemic has only thrown this critical situation into relief. Pietro would just like to keep fishing the typical crabs found in the Lagoon, lonely as that lifestyle is, while Alvise believes their home on the Giudecca itself is the ticket to joining the elite managing the city's real estate assets, hence running Venice. This clash of views will involve the entire family, in an ensemble film about how our world is changing.