A promising Italian cartoonist lands in Buenos Aires in 1950, with the dream of reaching the United States, to discover that, for him, America will be Argentina. The country immediately overwhelms him with its massive economic boom and a cultural scene among the most vibrant in the world. We are at the dawn of Argentina's most delirious decade, and the young immigrant feels that the vast promise of this country is within his grasp. His name will indeed make itself known: Hugo Pratt.