Il mondo a scatti is a film that intertwines images from today and yesterday, still photos and moving images alike, through a dialogue between two people musing over things that are visible and invisible in the world. Cecilia, in her 90s yet unstoppable photographer, documentarian, screenwriter is filmed by Paolo, photographer, director, and curator of cultural events. Cecilia Mangini, who relies on analog technology, developing and printing her film, decides it's time to venture into digital, which she feels shut out of. Ever since the cave drawings, images have always had a magic power. Photography is also magic, while cinema at times crosses over into witchcraft, enchanting the eye.