The main character of the film is a 17,000-m2 building occupied by squatters, famous for the intervention of the papal almoner in helping its residents; it is a political and social experiment in progress. Voting on issues keeps getting postponed; a performance has unusual rules and objectives. These two plot lines interact with each other in surprising ways, even for the film's creators, and this allows us to understand a situation the existence of which we could never have imagined, one that seems remote and yet so familiar.