Julie, a very obliging young woman who lacks self-confidence lives in a world of her own, absorbed by an idealised memory of her husband, killed in an accident. Alex, a young writer, is attempting in vain to repeat the success of his first book. As nothing seems to work anymore he sees no other way out than suicide...