In 2011, young Swiss couple Daniela Widmer and David Och fulfil a long-awaited wish and travel along the ancient Silk Road through Pakistan. The trip suddenly turns into a nightmare, when the two are kidnapped en-route, taken to war-torn Waziristan and handed over to the Taliban. It's the beginning of an anxious eight-month ordeal, spent as hostages under the most precarious of conditions.