The story is set in the seventies and tells the story of a thirteen-year-old girl who suddenyl discovers that she is not the daughter of the people she grew up with, as only child and among any kind of comfort, and finds herself returned to her real family in the Abruzzo region in central Italy. Behind the door of the new house a new world awaits her, foreign and rough that seems barely touched by progress.