One year after the national women's strike, the issue of equal rights has not yet been fully discussed. In this collective documentary, six female directors delve into the everyday lives of six women from diverse professions and explore what it means to be a woman in present-day Switzerland. Insights into the lives of these “everyday heroines” show how they resist role attributions and fight for their personal goals.